دوره آموزش آنلاین

بررسی انواع دوره های آموزش آنلاین

دوره آموزش آنلاین

بررسی انواع دوره های آموزش آنلاین

بررسی دوره های آموزش آنلاین

بررسی انواع دوره های آموزشی آنلاین و کشف تفاوت های دوره ها و کلاس های حضوری و غیر حضوری، در این بلاگ سعی شده تا تمامی نقاط ضعف و قوت آموزش های حضوری و غیر حضوری به صورت علمی و کاربردی توضیح داده شود .

بایگانی

چند دلیل برای استفاده از آموزش الکترونیکی:

دوره آموزش آنلاین | پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۰۴ ب.ظ

 معرفی تکنولوژی های جدید به دانش آموزان و آموزش چگونگی دست یابی به تکنولوژی های جدید.

 تشویق دانش آموزان برای بدست آوردن اطلاعات از طریق تکنولوژی های جدید.

 حضور در اطاق های بحث و گفتگو برای تبادل نظر در مورد مطالب که منجر به تولید دانش می شود .

برقرای ارتباط با مدیر قسمت آموزشی در هر زمان.

 کسانی که به علت داشتن کار یا معلولیت و عوامل دیگر قادر به حضور در کلاس درس فزیکی نمی باشند می توانند به راحتی و بدون مشکل از این روش استفاده کنند.

 می توان از هر مرورگری برای آموزش الکترونیک استفاده کرد به شرطی اینکه برنامه های سایت با in plug های مرورگر مطابقت نماید. مثلا حمایت مرورگر از کدهای جاوا.

 برای افرادی که امکان خروج از کشورشان را برای ادامه تحصیل ندارند.

 دستیابی به جدید ترین اطلاعات روز دنیا در رشته مورد نظر.

 کاهش 50 %صرفهجویی در زمان

 کاهش 60% صرفهجویی در هزینه

 آموزش برای عموم مردم

 با Interactive به صورت دو طرفه می باشد

 با استفاده از امکانات Multimedia مطالب بیشتر در ذهن می ماند.

 تبعیضات رایج کمتر اتفاق می افتد.

دسته بندی نوع یادگیری ومزیت های آموزش الکترونیکی:

کلا نوع یادگیری را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

1 .یادگیری شخصی

2 .یادگیری جمعی

3 .کلاس های مجازی

1 .یادگیری شخصی : در این دسته فرد رشته مورد علاقه خود را انتخاب می کند و در محیط اطراف خود مخصوصا اینترنت به دنبال اطلاعات مرتبط با آن می گردد و در آن زمینه تحقیق می کند سپس سوالات خود را از اساتید آن رشته به صورت offline می پرسد. 2 .یادگیری جمعی : در این دسته شرایطی برای افراد مهیا می شود تا با یک دیگر و اساتید خود ارتباط بر قرار کنند. از جمله این ابزار Forum و chat و غیره است. در این روش معمولا زمان شروع و خاتمه دوره آموزشی و امتحانات برای همه آن گروه یکسان است. 3 .کلاس های مجازی : در این دسته شرایط کاملا مانند کلاس درس است و حتی در بعضی از موارد در کلاس های فزیکی برگزار می شود. در این جا از ویدئو کنفرانس و به جای تخته سیاه از یک ویدئو پروژکتور استفاده می شود. گاهی از اوقات برای هر فرد یک کامپیوتر در نظر گرفته می شود و ارتباط ویدئویی از طریق صفحه نمایشگر و دوربین یا وب کم خواهد بود و هر کسی می تواند از طریق کامپیوتر با استاد ارتباط برقرار کند. این روش مخصوصا برای برگزاری کلاس هایی که استاد مربوط به آن درس به تعداد کافی موجود نیست و امکان جابه جایی اساتید هم وجود ندارد مفید می باشد به ویژه برا ی دانشگاه ها. شاخه ای از این دسته در پزشکی از راه دور نیز استفاده می شود. آموزش الکترونیکی تهیه و تنظیم: مهندس پهلوان زاده ١٠ مقایسه یادگیری از طریق آموزش الکترونیک و یادگیری در کلاس ها فزیکی معمولی سعی شده است کلاس ها مجازی همانند کلاس های واقعی ایجاد شود اما برای اهداف آموزش الکترونیکی تغییر یافته و منعطف تر شده اند.نحوه ارائه درس باعث تعییر در نحوه یادگیری و مطالب آموزشی شده است. متون درسی، نحوه انتخاب آن ها و آموزش آن ها با آموزش سنتی متفاوت است.

منبع:www.mopz.ir

برای خواندن مطالب بیشتر به ما سر بزنید.

همچنین شما می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

  • دوره آموزش آنلاین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی