دوره آموزش آنلاین

بررسی انواع دوره های آموزش آنلاین

دوره آموزش آنلاین

بررسی انواع دوره های آموزش آنلاین

بررسی دوره های آموزش آنلاین

بررسی انواع دوره های آموزشی آنلاین و کشف تفاوت های دوره ها و کلاس های حضوری و غیر حضوری، در این بلاگ سعی شده تا تمامی نقاط ضعف و قوت آموزش های حضوری و غیر حضوری به صورت علمی و کاربردی توضیح داده شود .

بایگانی

وب کنفرانس چیست ؟

دوره آموزش آنلاین | شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰ ب.ظ

 سیستم مدیریت وب کنفرانس یا همان وبینار در ابعاد مختلف امکان انجام جلسات، آموزش ها، ارتباطات و … را با ناچیز ترین امکانات و فقط وجود یک دستگاه هوشمند نظیر کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت ، موبایل و … فقط با دسترسی  به اینترنت مهیا میکند. پیشرفت امکانات سمعی بصری و تکنولوژی اینترنت در زمینه های متفاوت لزوم ایجاد بستری جهت ایجاد ارتباط مطمئن و در عین حال راحت و قابل دسترس از همه دستگاههای هوشمند را بصورت سمعی و بصری ایجاب کرده است تا دانشجویان، دانش پژوهان، اساتید، پزشکان و … به آسانی بدون توجه به موقعیت، فاصله به تبادل دیتا ها به شکل صوتی و تصویری بپردازند.

 

برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات به صورت مجازی و تحت وب را کنفرانس مجازی (Web Conference) می‌گویند. در پاسخ به این سوال که وبینار چیست باید اشاره کرد، وبینار نمونه‌ای از این نوع کنفرانس می‌باشد.  از مزایای وبینار آن است که توسط نرم افزار آموزش مجازی lms تحت وب  و بدون تجهیزات خیلی خاص قابل اجرا می‌باشد. چنانچه در هر جای دنیا  کاربری با لپ‌تاپ خود به سیستم تحت وب مجهز به یکی از نرم افزارهای وب کنفرانس بطور مثال  نرم افزار وب کنفرانس adobe connect متصل گردد و اقدام به سخنرانی برای دیگر افراد کند این امر محقق شده است. بعبارت دیگر کنفرانس مجازی بخشی از زیر سامانه آموزش مجازی LMS می‌باشد که به کلاس‌های مجازی معروف شده‌اند . کنفرانس مجازی یاسمینار مجازی تحت وب کاربردهای متنوعی دارد از جمله:

  • امکان مشاهده صفحات وب در سرویس وبینار
  • قابلیت مشاهده ارائه (Presentation) در سامانه وب کنفرانس
  • امکان مشاهده شرکت کنندگان در سایت وبینار
  • امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها در سیستم مدیریت وب کنفرانس
  • امکان پرسش و پاسخ در سامانه وبینار
  • امکان استفاده از تخته سیاه مشترک در نرم افزار برگزاری وبینار
  • قابلیت گفتگوی برخط به صورت متنی، صوتی و چندرسانه‌ای در سایت آموزش مجازی LMS
  • امکان برگزاری مشهورترین انواع کنفرانس‌های مجازی، شامل وبینار و وب کست از طریق سیستم LMS

 

قدرتمندترین سیستم جهت راه اندازی وب کنفرانس در دنیا، نرم افزار وب کنفرانس adobe connect می باشد که از نظر هزینه در مقایسه با ویدئو کنفرانس بسیار مقرون بصرفه می باشد. اگر بخواهیم تفاوت ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس را در نگاهی اجمالی بررسی کنیم برجسته ترین خصیصه جایگزین شدن وب کنفرانس Web Conference بجای دستگاه ها و تجهیزات سخت افزاری ویدئو کنفرانس می باشد و در قیاس این دو تکنولوژی باید اشاره کنیم که دیگر نیازی به سرعتهای بالای اینترنت و IP Valid در وب کنفرانس نمی باشد و بدون محدودیت مکانی و زمانی در هر جایی، کاربران می توانند در سمینارها حضور یابند. این ابزار ارزشمند، تمامی پارامترها را جهت آموزش در اختیار استادان و مراکز آموزشی قرار می دهد.

 

کسب درآمد از توانایی ها و اطلاعات، یکی از متد های کسب درآمد قابل توجه می‌باشد که کم کم در حال پیشرفته تر شدن است. بیشتر اشخاصی که در حوزه تولید و فروش محصولات آموزشی و اطلاعات فعالیت داشتند حداکثر امکاناتی که ارائه می‌دادند برگزاری سمینار و یا ارائه فایل های آموزشی بود، اما اکنون با کمی جستجو می‌توانید سایت‌های بیابید که در زمینه‌های تخصصی‌شان اقدام به برگزاری وب کنفرانس web confernce می‌کنند.

اجرای وب کنفرانس کار دشواری نیست و با ناچیز تزین امکانات سخت‌افزاری ممکن که تصور می‌کنم در دسترس اکثر افراد است می‌توان یک وب کنفرانس برگزار کرد.


نخست بگذارید تعریف کنیم وب کنفرانس دقیقا چیست؟ وب کنفرانس همان سمینار و همایش است با این تفاوت که به جای اینکه کاربران ملزم باشند در سالن حضور فیزیکی یابند، از پشت کامپیوتر و با اینترنت، در یک نرم افزار آموزش مجازی LMS شرکت می‌کنند. کاربران می‌توانند صدای و تصویر سخنران را دریافت کنند و حتی در صورت لزوم با سخنران چت نمایند.
وبینار یا کنفرانس تحت وب به همایشی گفته می شود که در فضای وب جهان‌گستر و به صورت مجازی برگزار گردد. تفاوت اساسی آن با وب‌کست در آن است که در وب‌کست امکان انتقال محتوا یک‌طرفه است اما در وب کنفرانس امکان برقراری ارتباط میان سخنران و مخاطبان وجود دارد.

در میان سایت‌های خارجی یکی از وب‌سایت‌هایی که سرویس خوبی ارائه می‌دهد و می‌توانید حتی بصورت مجانی از آن استفاده کنید، وب‌سایت anymeeting است. با پلن رایگان این وب‌سایت می‌توانید تا 200 نفر را در سیستم وب کنفرانس شرکت دهید. البته واضح است که پلن رایگان، ویژگی های پلن حرفه‌ای را دارا نیست و محتمل است در هنگام برگزاری وبینار، تبلیغات نیز در صفحه کاربران نمایش داده شود.

منبع

برای خواندن مطالب بیشتر به ما سر بزنید.

همچنین شما می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

وب کنفرانس چیست ؟

  • دوره آموزش آنلاین

سیستم مدیریت وب کنفرانسx

وب کنفرانسx

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی